16.12.2025 14:46
Звіт про результати внутрішнього моніторингу надання та оцінки якості соціальних послуг територіального центру
Звіт про результати проведення внутрішнього моніторингу надання та оцінки якості соціальних послуг КУ «Білгород-Дністровський міський територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг)» за період з 01 січня 2025р. по 30 вересня 2025р.
На виконання наказу Міністерства соціальної політики України від 27.12.2013 № 904 «Про затвердження Методичних рекомендацій з проведення моніторингу та оцінки якості соціальних послуг» та Постанови КМУ № 449 від 01.06.2020 року «Про затвердження Порядку проведення моніторингу надання та оцінки якості соціальних послуг» в КУ «Білгород-Дністровський міський територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) було проведено внутрішній моніторинг та оцінка якості соціальних послуг.
Наказом по територіальному центру від 24 жовтня 2025 року №151 створено комісію з проведення внутрішньої оцінки якості соціальних послуг, призначено відповідальну особу, затверджено план проведення внутрішньої оцінки якості соціальних послуг.
Робота проводилась в період з 24 жовтня по 27 листопада 2025 року.
У територіальному центрі функціонують три відділення, а саме:
- відділення соціальної допомоги вдома;
- відділення організації надання адресної натуральної та грошової допомоги;
- відділення денного перебування.
При здійсненні внутрішнього оцінювання якості соціальних послуг застосовувалися такі методи оцінки:
- опитування отримувачів соціальних послуг за місцем проживання;
- опитування отримувачів соціальних послуг по телефону;
- спостереження за процесом надання соціальних послуг;
- співбесіда з соціальними робітниками ;
- вивчення документації, у тому числі звернень отримувачів соціальних послуг;
- візуальний аналіз житлово-побутових умов проживання отримувачів щодо якості надання послуг.
Кількість осіб охоплених опитуванням становила 389 осіб, які отримували соціальні послуги у відділеннях територіального центру протягом з 01січня по 30 вересня 2025року.
При проведенні внутрішньої оцінки якості надання соціальних послуг застосовувались наступні показники: адресність та індивідуальний підхід, результативність, своєчасність, доступність та відкритість, повага до гідності отримувачів соціальних послуг, професійність.
Адресність та індивідуальний підхід
Всі особові справи отримувачів соціальних послуг у територіальному центрі оформлені з додержанням Державних стандартів та чинного законодавства.
Забезпечено перегляд індивідуальних планів надання соціальної послуги догляд вдома відповідно до вимог Державних стандартів, а саме: через 30 днів з дня початку надання соціальної послуги догляду вдома.
Складені індивідуальні плани відповідають індивідуальним потребам отримувачів соціальних послуг. Надання соціальних послуг здійснюється шляхом ведення випадку, що включає такі етапи:
1) аналіз звернення осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах про надання соціальних послуг;
2) оцінювання потреб особи у соціальних послугах;
3) розроблення індивідуального плану надання соціальних послуг;
3) прийняття рішення про надання соціальних послуг з урахуванням індивідуальних потреб особи/сім’ї;
5) укладення договору про надання соціальних послуг;
6) виконання договору про надання соціальних послуг та індивідуального плану надання соціальних послуг;
7) здійснення моніторингу надання соціальних послуг та оцінки їх якості.
Результативність
Проведено опитування щодо рівня задоволеності соціальними послугами, покращення емоційного, психологічного, фізичного стану отримувачів соціальної послуги у процесі її надання порівняно з періодом, коли соціальна послуга не надавалась. В результаті опитування отримано схвальні відгуки та виявлено позитивні зміни. Рівень задоволеності соціальними послугами ( за оцінкою отримувачів соціальної послуги) 96 % – більша частина отримувачів надає позитивні відгуки. Скарг стосовно надання соціальних послуг від підопічних не було.
Проводиться систематичне спостереження за роботою співробітників та миттєве реагування на недоліки у робочому процесі.
В територіальному центрі діє колективний договір.
Своєчасність
Оформлення документів виконується відповідно чинного законодавства. Рішення про надання соціальної послуги чи відмову у її наданні приймається Департаментом соціальної, сімейної політики та охорони здоров’я Білгород-Дністровської міської ради.
Індивідуальні плани складаються з урахуванням ступеня індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги. Групи рухової активності визначені в залежності до шкали оцінки складних та елементарних дій.
Згідно аналізу роботи відділення денного перебування, робота організована так, щоб адаптувати послуги відповідно до ритму життя осіб.
На підставі визначених індивідуальних потреб та складеного індивідуального плану укладається договір у відділенні організації надання адресної натуральної та грошової допомоги.
Протягом року згідно графіку проводяться перевірки якості обслуговування. За результатами складаються акти перевірок. В акті зазначається періодичність надання послуг, якість послуг, дотримання термінів надання послуг, пропозиції тощо.
За період з 01.01.2025р по 30.09.2025 р. зроблено 137 перевірок дільниць соціальних робітників щодо якості надання соціальної послуги – догляд вдома. В ході перевірок всі зауваження, які надійшли від обслуговуваних, вирішені в робочому порядку.
Договори переглядаються та поновлюються згідно графіку та потреб отримувачів протягом року.
Доступність та відкритість
Територіальний центр знаходиться в центрі міста, але не має зручного транспортного сполучення.
Оскільки неможливо повністю пристосувати приміщення територіального центру для потреб осіб з інвалідністю, тому забезпечується їх розумне пристосування Приміщення обладнано кнопкою виклику, шо є необхідним для осіб з обмеженими фізичними можливостями.
В наявності є робоча документація по протипожежній безпеці (наказ директора про призначення відповідальних осіб за стан охорони праці, техніки безпеки, пожежної безпеки у територіальному центрі, план евакуації при пожарі із приміщення), є протипожежні прилади.
Вздовж коридору на інформаційних стендах територіального центру розміщено стенди з інформацією про порядок надання, умови та зміст соціальних послуг, що надаються територіальним центром, щотижневий план роботи відділення денного перебування.
Щодня інформація про роботу територіального центру висвітлюється на веб-сайті Білгород-Дністровської міської ради.
Професійність
Штатний розпис сформовано відповідно до законодавства з урахуванням спеціалізації. Посадові інструкції затверджені згідно чинного законодавства. Всі працівники та соціальні робітники територіального центру володіють необхідними знаннями й навичками, які відповідають кваліфікаційним вимогам, визначеними «Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників «Випуск 80» «Соціальні послуги».
В особовій справі працівників містяться документи про освіту (державного зразка). Щороку надавачі соціальних послуг проходять медогляди.
Під час проведення опитування та згідно проведених перевірок отримувачі соціальних послуг задоволені роботою співробітників територіального центру. Щоп’ятниці проводяться оперативні наради, на яких працівники ознайомлюються зі змінами у законодавстві у сфері надання соціальних послуг. З метою поглиблення та розширення знань з соціальної роботи працівники територіального центру систематично приймають активну участь у дистанційних навчаннях (вебінарах, тренінгах, круглих столах).
З соціальними робітниками відділення соціальної допомоги вдома соціальної щомісячно проводяться інструктивно-методичні наради, супервізійні зустрічі. Особлива увага приділяється робітникам з малим досвідом роботи.
Працівники територіального центру ввічливо та коректне ставляться до громадян під час здійснення своїх посадових обов’язків, зберігають в таємниці конфіденційну інформацію, отриману в процесі виконання службових обов’язків.
Залишається проблемою забезпеченість територіального центру автомобілем, що не дає в повному обсязі надавати якісні послуги.
Згідно шкали оцінки якісних та кількісних показників соціальних послуг показники відповідають встановленому рівню –«Добре».
|
Показники якісні |
Від 80% до 100% (добре) |
Від 51% до 79% (задовільно) |
Від 0% до 50% (незадовільно) |
|
Адресність та індивідуальний підхід |
«добре» |
- |
- |
|
Своєчасність |
«добре» |
- |
- |
|
Доступність ТА ВІДКРИТІСТЬ |
«добре» |
- |
- |
|
Повага до гідності отримувача соціальної послуги |
«добре» |
- |
- |
|
ПРОФЕСІЙНІСТЬ |
«добре» |
- |
- |
Оцінка якості соціальної послуги в цілому
|
Узагальнений статус |
Рекомендації по роботі з надання соціальної послуги |
|
«добре» |
Продовжувати роботи з отримувачами |
|
«задовільно» |
- |
|
«незадовільно» |
- |
Заплановані заходи для покращення роботи КУ «Білгород-Дністровський міський територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг)»
Незважаючи на узагальнений статус «Добре» комісією рекомендується вжити наступних заходів, спрямованих на вдосконалення процесу надання та підвищення якості соціальних послуг:
1. Постійно підвищувати рівень кваліфікації соціальних робітників за допомогою навчальних семінарів, робочих нарад.
2. Продовжувати інформаційно-роз’яснювальну роботу серед населення з питань роботи відділень територіального центру, порядку та умов надання соціальних послуг.
3. Активізувати роботу щодо виявлення сімей/осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах, з метою надання їм соціальної підтримки у вигляді соціальних послуг.
4. Продовжити роботу над впровадженням перспективних напрямків соціальної роботи у сфері надання соціальних послуг, спрямованих на підвищення якості життя людей похилого віку.
5. Продовжити роботу з благодійними фондами, приватними підприємцями та підприємствами міста, релігійними конфесіям у напрямку надання матеріальної допомоги особам, які отримають соціальні послуги у відділенні організації надання адресної натуральної та грошової допомоги
6. Активно залучати до співпраці волонтерів, представників учбових закладів міста для проведення занять у відділенні денного перебування з метою більшого охоплення громадян міста.
7. Оприлюднити на сайті Білгород-Дністровської міської територіальної громади результати проведення моніторингу та внутрішньої оцінки якості соціальних послуг у КУ «Білгород-Дністровський міський територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг)»
Також в результаті проведеної роботи виявлено, що є необхідність у додаткових соціальних послугах, а саме:
- транспортні послуги – соціальне таксі;
- догляд стаціонарний;
- паліативний догляд;
- соціальна адаптація ветеранів війни та членів їхніх сімей;
- також виявлено потребу в організації мультидисциплінарного підходу до надання соціальних послуг, що передбачає спільну роботу команди фахівців з різних дисциплін для надання всебічної допомоги особам, які опинились у складних життєвих обставинах.
Директор територіального центру Любов КАПУСТІНА