02.09.2025 09:36
Оприлюднення заяви про визначення обсягу СЕО проєкту Програми соціально-економічного та культурного розвитку громади на 2026-2027 роки

ЗАЯВА
про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту Програми соціально-економічного та культурного розвитку Білгород-Дністровської міської територіальної громади на 2026-2027 роки
- Назва документа державного планування:
Програма соціально-економічного та культурного розвитку Білгород-Дністровської міської територіальної громади на 2026-2027 роки.
2. Вид та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування
Програма соціально-економічного та культурного розвитку Білгород-Дністровської міської територіальної громади на 2026-2027 роки (далі Програма) є документом державного планування місцевого рівня, яким визначаються основні пріоритети розвитку громади. Її основна мета - визначити пріоритетні напрямки, ключові кроки та очікувані результати у всіх важливих сферах міста за для сталого соціально-економічного розвитку громади, підвищення якості життя мешканців, раціонального використання природних ресурсів і адаптації до сучасних викликів.
Програму розроблено відповідно до законодавства України, зокрема законів України:
«Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України»,
«Про місцеве самоврядування в Україні»,
«Про стратегічну екологічну оцінку».
Постанови Кабінету Міністрів України «Про розроблення прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку та складання проектів Бюджетної декларації державного бюджету» від 26.04.2003 р. №621 із змінами, а також методичних рекомендацій щодо формування і реалізації прогнозних та програмних документів соціально-економічного розвитку об’єднаної територіальної громади, затверджені наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 30.03.2016 р. №75.
Державної Стратегії регіонального розвитку на 2021-2027 роки, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 13 серпня 2024 року № 940,
Стратегії відновлення та розвитку Одеської області на 2021-2027 роки від 06.06.2025 року,
Стратегії розвитку Білгород-Дністровської міської територіальної громади на період до 2027 року та Плану заходів на 2025-2027 роки з реалізації стратегії розвитку Білгород-Дністровської міської територіальної громади на період до 2027 року від 29.07.2025 №
3. Якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)
Законом України «Про стратегічну екологічну оцінку» регулюються відносини у сфері оцінки наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, які поширюються на документи державного планування, виконання яких передбачатиме реалізацію видів діяльності (або які містять види діяльності та об'єкти), щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля, або які вимагають оцінки, зважаючи на ймовірні наслідки для територій та об’єктів природно-заповідного фонду та екологічної мережі, крім тих, що стосуються створення або розширення територій та об’єктів природно-заповідного фонду. Оцінка впливу на довкілля здійснюється з дотриманням вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища, з урахуванням стану довкілля в місці, де планується провадити плановану діяльність, екологічних ризиків і прогнозів, перспектив соціально-економічного розвитку території, потужності та видів сукупного впливу (прямого та опосередкованого) на довкілля, у тому числі з урахуванням впливу наявних об’єктів планованої діяльності та об’єктів, щодо яких отримано рішення про провадження планованої діяльності або розглядається питання про прийняття таких рішень. Проєкт Програми не містить конкретних рішень про впровадження господарської діяльності, яка може мати значний вплив на довкілля, у тому числі щодо надання документів дозвільного характеру на провадження такої діяльності. Програма визначає пріоритетні напрямки, ключові кроки та очікувані результати перспективного розвитку Білгород-Дністровської міської територіальної громади в усіх сферах діяльності, і не містить конкретних проєктів здійснення господарської діяльності, та не визначає місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів.
4. Інформація про ймовірні наслідки: а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення; б) для територій з природоохоронним статусом; в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення
а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення: В ході здійснення СЕО будуть оцінені ймовірні наслідки реалізації Програми для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, зокрема для таких складових довкілля: атмосферне повітря; водні ресурси; відходи; земельні ресурси; біорізноманіття та рекреаційні зони; наслідки для здоров’я населення. б) для територій з природоохоронним статусом: У Білгород-Дністровській міській територіальній громаді природно-заповідний фонд відсутній. Однак, громада розташована на березі Дністровського лиману, який має природоохоронне значення та є важливою екосистемою регіону. Також слід враховувати екологічні виклики, пов’язані з можливими підтопленнями прибережних територій, збереженням водних ресурсів та біорізноманіття в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення: Транскордонні наслідки відсутні в рамках зазначеної стратегічної екологічної оцінки.
5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено
Зважаючи на можливі результати проведення СЕО буде розглянуто наступні альтернативи: Альтернатива 1. Затвердження запропонованого проєкту Програми без змін в цілому; Альтернатива 2. Затвердження проєкту Програми яка буде запропонована за результатами проведення СЕО. Альтернатива 3. Незатвердження проєкту Програми. Підготовлений проєкт Програми ґрунтується на врахуванні ключових викликів, які впливають на людину, інфраструктуру, безпекове середовище, економіку та довкілля, та передбачає завдання, які дозволяють ефективно реагувати на ці виклики, забезпечуючи відновлення та розвиток регіону. З урахуванням цього, затвердження поточної редакції Програми є найбільш оптимальним варіантом.
6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки
Для проведення СЕО проєкту Програми буде використана наступна інформація: доповіді та звіти про стан довкілля; статистичні публікації та дані Державної служби статистики України; дані моніторингу стану довкілля; інформація, яка включена в інші ДДП, що є релевантною для СЕО Програми; публікації міжнародних організацій щодо стану довкілля; експертні оцінки; інша доступна інформація. Для здійснення СЕО будуть використовуватись методи, які передбачають: збір та аналіз інформації про поточний стан складових довкілля, включаючи значення ключових екологічних показників; проведення аналізу слабких та сильних сторін проєкту Програми з точки зору екологічної ситуації; проведення консультацій з громадськістю та органами державної влади.
7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування
Під час здійснення СЕО передбачається розглянути заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків для довкілля, визначені чинним законодавством України. Згідно з Законом України «Про охорону навколишнього природного середовища» визначається, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог стосовно: раціонального і економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій; здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища; здійснення заходів щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів; застосування біологічних, хімічних та інших методів поліпшення якості природних ресурсів, які забезпечують охорону навколишнього природного середовища і безпеку здоров’я населення; збереження територій та об’єктів природоохоронного значення, а також інших територій, що підлягають особливій охороні; здійснення господарської та іншої діяльності без порушення екологічних прав інших осіб; здійснення заходів щодо збереження і невиснажливого використання біорізноманіття під час провадження діяльності, пов’язаної з поводженням з генетично модифікованими організмами. У результаті здійснення СЕО проєкту Програми будуть сформовані заходи і рекомендації щодо запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків на довкілля, у тому числі здоров’я населення, які можуть виникнути під час їх реалізації.
8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку
СЕО буде виконана в обсягах, визначених статтею 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку». Пропонується така структура та зміст Звіту про стратегічну екологічну оцінку Програми: 1) зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування; 2) характеристика поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень); 3) характеристика стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень); 4) екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень); 5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування; 6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності - 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків; 7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування; 8) обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки); 9) заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення; 10) опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності); 11) резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.
Орган, до якого подаються зауваження та пропозиції та строки їх подання
Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу СЕО проєкту Програми подаються до Білгород-Дністровської міської ради за адресою: вулиця Михайлівська, 56, місто Білгород-Дністровський, Одеська область, 67701 або на е-mail: economy@bdmr.gov.ua bdmr@bdmr.gov.ua
Відповідальна особа: ЦІПУЛЕНКО Ольга Володимирівна – директор Департаменту економіки та розвитку інфраструктури міста міської ради, тел. 04849 27956, на е-mail: economy@bdmr.gov.ua
Строк подання зауважень і пропозицій становить 10 днів з дати оприлюднення.
Повідомлення про оприлюднення Заяви про визначення обсягу СЕО:
веб-сайт громади - https://bdmr.gov.ua, у соціальних мережах - https://www.facebook.com/groups/bilgorod від 02.09.2025 року.
Замовник: Білгород-Дністровська міська рада.
Поділитись
Дізнайтеся також
Усі новини