Логотип

Білгород-Дністровська міська територіальна громада

Одеська область, Білгород-Дністровський район

30.04.2025 10:31

До уваги суб’єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах виробництва, оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами і медичними виробами для забезпечення неухильного виконання!

373218ba-749a-425a-8822-91b5449d79ca.webp

НАКАЗ оперативно-тактичного угрупування «Одеса» та Одеської обласної військової адміністрації від 14.04.2025 року №15/7 «Про деякі питання стабілізації цін на лікарські засоби в умовах правового режиму воєнного стану в Одеській області».

Відповідно до статей 1, 4, частини першої статті 8, 15 3акону України «Про правовий режим воєнного стану», пункту 2 статті 16 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», Податкового кодексу України, Закону України «Про оборону», постанови Кабінету Міністрів України від 14 лютого 2025 року №168 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо стабілізації цін на лікарські засоби», рішень Ради національної безпеки і оборони України від 04 лютого 2025 року «Про подальшу реалізацію програм підтримки українців на основі гарантування економічної стійкості держави та посилення заходів очищення фінансової системи України», уведеного в дію Указом Президента України від 05 лютого 2025 року №       69/2025, від 12 лютого 2025 року «Про додаткові заходи щодо забезпечення доступності лікарських засобів для українців», уведеного в дію Указом Президента України від 12 лютого 2025 року № 82/2025, рішення ради оборони Одеської області від 11 березня 2025 року, введеного в дію розпорядженням голови (начальника) Одеської обласної державної (військової) адміністрації від 12 березня 2025 року №3/А-2025ДСК «Про введення в дію рішення ради оборони Одеської області від 11 березня 2025 року», з метою створення належних умов цінової доступності лікарських засобів та виробів медичного призначення для придбання кінцевим споживачем, належного та неухильного виконання рішень Ради національної безпеки і оборони України у частині доступності лікарських засобів для українців, забезпечення фінансової дисципліни, обліку та звітності, економічної безпеки держави та Одеської області, як її складової, на період дії правового режиму воєнного стану

НАКАЗ оперативно-тактичного угрупування «Одеса» та Одеської обласної військової адміністрації від 14.04.2025 року №15/7 «Про деякі питання стабілізації цін на лікарські засоби в умовах правового режиму воєнного стану в Одеській області».

Відповідно до статей 1, 4, частини першої статті 8, 15 3акону України «Про правовий режим воєнного стану», пункту 2 статті 16 Закону України «Про місцеві державні адміністрації», Податкового кодексу України, Закону України «Про оборону», постанови Кабінету Міністрів України від 14 лютого 2025 року №168 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо стабілізації цін на лікарські засоби», рішень Ради національної безпеки і оборони України від 04 лютого 2025 року «Про подальшу реалізацію програм підтримки українців на основі гарантування економічної стійкості держави та посилення заходів очищення фінансової системи України», уведеного в дію Указом Президента України від 05 лютого 2025 року №       69/2025, від 12 лютого 2025 року «Про додаткові заходи щодо забезпечення доступності лікарських засобів для українців», уведеного в дію Указом Президента України від 12 лютого 2025 року № 82/2025, рішення ради оборони Одеської області від 11 березня 2025 року, введеного в дію розпорядженням голови (начальника) Одеської обласної державної (військової) адміністрації від 12 березня 2025 року №3/А-2025ДСК «Про введення в дію рішення ради оборони Одеської області від 11 березня 2025 року», з метою створення належних умов цінової доступності лікарських засобів та виробів медичного призначення для придбання кінцевим споживачем, належного та неухильного виконання рішень Ради національної безпеки і оборони України у частині доступності лікарських засобів для українців, забезпечення фінансової дисципліни, обліку та звітності, економічної безпеки держави та Одеської області, як її складової, на період дії правового режиму воєнного стану

НАКАЗУЄМО:

1.         Юридичним особам незалежно від їх організаційно-правової форми, форми власності та галузевої належності, фізичним особам - підприємцям, які провадять господарську діяльність з виробництва лікарських засобів, оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами, імпорту лікарських засобів (крім активних фармацевтичних інгредієнтів) на території Одеської області забезпечити дотримання заборон:

1)        надання маркетингових послуг, послуг із промоції лікарських засобів, інформаційних та інших послуг, пов’язаних з реалізацією лікарських засобів кінцевому споживачу;

2)        використовувати практики та/або методи, а також вчиняти дії, які призводять до фактичного зменшення закупівельних цін після переходу права власності на товари, включаючи використання механізмів відтермінованих знижок, кредитних нот, бонусів або інших форм зворотного коригування ціни;

3)        вчиняти будь-які дії, що призводять до збільшення відмінностей цін від задекларованих в установленому порядку оптово-відпускних цін на лікарські засоби;

4)        використовувати практики та/або методи, а також вчиняти дії, які призводять до штучного завищення зростання вартості лікарських засобів на будь- якому з етапів виробництва, оптової або роздрібної реалізації.

2.         Юридичним особам незалежно від їх організаційно-правової форми, форми власності та галузевої належності, фізичним особам - підприємцям, які провадять господарську діяльність з виробництва лікарських засобів, оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами, імпорту лікарських засобів (крім активних фармацевтичних інгредієнтів) на території Одеської області забезпечити дотримання вимог законодавства щодо встановлення максимальної націнки на етапах від виробництва до роздрібної реалізації (включаючи усі складові: постачальницько-збутових надбавок, що нараховуються на лікарські засоби до оптово-відпускної ціни, у тому числі імпортованого товару, а також граничні торговельні (роздрібні) надбавки, виходячи із закупівельної ціни з урахуванням податків та зборів) на:

2.1.     Лікарські засоби (крім радіофармацевтичних лікарських засобів, наркотичних, психотропних лікарських засобів, медичних газів, а також лікарських засобів, що містять прекурсори), включені до Національного переліку основних лікарських засобів, які купуються за рахунок джерел, не заборонених законодавством, крім коштів державного та/або місцевих бюджетів не перевищує наступні розміри розміри:

до 100 гривень (включно) - 33% надбавки;

більше ніж 100 гривень до 500 гривень (включно) - 28% надбавки;

більше ніж 500 гривень до 1000 гривень (включно) - 23% надбавки;

більше ніж 1000 гривень - 18% надбавки.

2.2.     Лікарські засоби (крім лікарських засобів, включених до Національного переліку основних лікарських засобів, радіофармацевтичних лікарських засобів, наркотичних, психотропних лікарських засобів, медичних газів, а також лікарських засобів, що містять прекурсори), які згідно з інструкцією для медичного застосування підлягають відпуску за рецептом, які купуються за рахунок джерел, не заборонених законодавством, крім коштів державного та/або місцевих бюджетів не перевищують такі розміри:

до 500 гривень (включно) - 33% надбавки;

більше ніж 500 гривень до 1000 гривень (включно) - 28% надбавки;

більше ніж 1000 гривень - 18% надбавки.

2.3.     Лікарські засоби (крім лікарських засобів, що містять прекурсори і підлягають відпуску без рецепту, а також лікарських засобів, що включені до Національного переліку основних лікарських засобів і підлягають відпуску без рецепту), які згідно з інструкцією для медичного застосування підлягають відпуску без рецепту, які купуються за рахунок джерел, не заборонених законодавством, крім коштів державного та/або місцевих бюджетів не перевищують розмір 43 %.

2.4.     Лікарські засоби (крім радіофармацевтичних лікарських засобів, наркотичних, психотропних лікарських засобів, медичних газів, лікарських засобів, що містять прекурсори, лікарських засобів, що підлягають закупівлі відповідно до договорів керованого доступу або реімбурсації), які купуються та/або відшкодовуються повністю або частково за рахунок коштів державного та/або місцевих бюджетів не перевищують розмір 18%.

2.5.     Лікарські засоби (крім препаратів інсуліну) та медичні вироби, вартість яких підлягає реімбурсації відповідно до законодавства, не перевищують розмір 23%.

2.6.     Препарати інсуліну, вартість яких підлягає реімбурсації відповідно до законодавства, не перевищують розмір 18%.

3.         Усім суб’єктами господарювання на території Одеської області, що провадять діяльність у сферах виробництва, оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами і медичними виробами:

3.1.     Забезпечити неухильне виконання вимог цього наказу та привести ціни на лікарські засоби і медичні препарати у відповідність до запроваджених вимог.

3.2.     На вимогу контролюючих та правоохоронних органів невідкладно, впродовж 12 годин надавати копії запитуваних документів та інформацію, що стосуються реалізації вимог цього Наказу.

3.3.     Надавати всебічне сприяння контролюючим органам при здійсненні ними заходів державного нагляду/контролю.

3.4.     Виконувати приписи Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області про приведення граничних надбавок до допустимого розміру впродовж 48 годин.

4.         Головному управлінню Державної податкової служби в Одеській області, Головному управлінню Держпродспоживслужби в Одеській області, Одеській митниці, Державній службі з лікарських засобів та контролю за наркотиками в Одеській області за участю районних військових адміністрацій та органів місцевого самоврядування Одеської області забезпечити виконання цього наказу.

5.         Головному управлінню Державної податкової служби в Одеській області, Головному управлінню Держпродспоживслужби в Одеській області, Державній службі з лікарських засобів та контролю за наркотиками в Одеській області, забезпечити здійснення на постійній основі планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) за дотриманням усіма суб’єктами господарювання на території Одеської області, що провадять діяльність у сферах виробництва, оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами і медичними виробами, вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін, визначених цим наказом.

6.         Одеській митниці спільно з Державною службою з лікарських засобів та контролю за наркотиками в Одеській області вжити заходів для здійснення посиленого контролю за правильністю визначення країн походження та митної вартості лікарських засобів, що ввозяться на митну територію України в Одеській області.

7.         Рекомендувати Одеській обласній прокуратурі спільно з Територіальним управлінням БЕБ в Одеській області, Головним управлінням Національної поліції в Одеській області, Управлінню Служби безпеки України в Одеській області та іншими уповноваженими органами вжити додаткових заходів щодо виявлення та протидії фактам фінансових зловживань чи непрозорого ціноутворення, що призводить до штучного завищення цін на всіх етапах обігу лікарських засобів, порушення у веденні фінансово- господарської діяльності суб’єктами господарювання фармацевтичного ринку в частині отримання надприбутків, їх легалізації з подальшим виведенням на рахунки підконтрольних підприємств - нерезидентів, що призводить до заниження об’єкта оподаткування та ухилення від сплати податків.

8.         Головному управлінню Державної податкової служби в Одеській області, Головному управлінню Держпродспоживслужби в Одеській області, Одеській митниці, Південному міжобласному територіальному Відділенню Антимонопольного комітету України, ТУ БЕБ в Одеській області розробити за погодженням з головою (начальником) Одеської обласної державної (військової) адміністрації порядок взаємодії між визначеними органами з питань посилення проведення заходів державного нагляду/контролю за додержанням фінансової дисципліни суб’єктами господарської діяльності у сфері ціноутворення на лікарські засоби в умовах правового режиму воєнного стану (далі - Порядок взаємодії).

Порядком взаємодії передбачити питання скоординованих дій щодо створення та обміну аналітичними відомостями, а також інші питання, що сприятимуть меті дотримання фінансової дисципліни при дотриманні суб’єктами господарювання вимог до ціноутворення на лікарські засоби та медичні препарати.

9.         Контроль за виконанням наказу залишити за першим заступником начальника та заступниками начальника Одеської обласної військової адміністрації відповідно до функціональних обов’язків.

Командир оперативно-тактичного угруповання «Одеса»

Начальник Одеської обласної військової адміністрації