Логотип

Білгород-Дністровська міська територіальна громада

Одеська область, Білгород-Дністровський район

14.03.2025 10:21

15 березня – Всесвітній день захисту прав споживачів

76cfd15d-a8d9-4987-90b4-4fa080b3113f.jpg

Забезпечення конституційних прав громадян, як споживачів, на відповідну якість і безпеку товарів, робіт, послуг, отримання необхідної, доступної інформації про них, надання споживачам консультацій з питань захисту прав споживачів – є пріоритетними напрямками діяльності головного спеціаліста - інспектора з питань захисту прав споживачів Білгород-Дністровської міської ради Ганни Бойкової. Прийом відвідувачів відбувається у приміщенні міської ради (перший поверх, каб. №103, тел. 04849-2-74-65), з 9.00 до 12.00 щопонеділка, вівторка та середи.

Як повідомляє Г. Бойкова, протягом минулого року було одержано та опрацьовано 98 звернень громадян з приводу можливого порушення їх прав, як споживачів. З них: 77 звернень прийнято на особистому прийомі, 21 – надійшло письмово.

Аналіз звернень громадян свідчить, що 2% їх стосується якості продуктів харчування та правил торгівлі продовольчими товарами; 68% – якості непродовольчих товарів (побутової техніки, мобільних телефонів, взуття, одягу тощо) та правил торгівлі непродовольчими товарами, гарантійних зобов’язань; 18% – якості послуг (побутових, житлово-комунальних тощо) та правил надання послуг (робіт) й умов укладених договорів; 12% - купівля товарів через мережу інтернет-магазинів.

Незважаючи на те, що правове забезпечення контрольної функції органів місцевого самоврядування на даний час не закріплено жодним нормативно-правовим актом, більшість питань (повернення грошових коштів, заміна товарів, виконання робіт, надання послуг) вирішено на користь споживачів на загальну суму 66420 грн., у інших випадках надано роз'яснення відповідно до норм чинного законодавства України.

Під час проведення особистого прийому відвідувачам надається безоплатна первинна правова допомога, яка включає таки види правових послуг:

- консультація з питань захисту прав споживачів – надання роз'яснень норм законодавства про захист прав споживачів, які регулюють взаємовідносини споживача і суб'єкта господарювання (продавця товарів, виконавця робіт, надавача послуг);

- надання інформаційної правової допомоги, в тому числі про права та способи захисту інтересів споживачів;

- аналізування договорів, що укладаються продавцями (виконавцями, виробниками) із споживачами, з метою виявлення умов, які обмежують права споживачів;

- складання листів-претензій до продавців товарів та виконавців послуг про поновлення прав і інтересів споживачів;

- складання заяв до контролюючих органів у сфері захисту прав споживачів.

«Разом з тим, є проблемні питання, які ускладнюють розгляд звернення громадян. Це відсутність розрахункових документів, що засвідчують факт купівлі (замовлення) продукції, відсутність чітких договірних відносин між споживачем та виконавцем робіт (послуг), неможливість визначити місцезнаходження суб'єкта господарювання», - зазначає Ганна Бойкова.

Також не менш проблемним залишається питання функціонування стихійної торгівлі в місті. Воно не регулюється законодавством про захист прав споживачів. Для виправлення цієї ситуації, з метою належного рівня захисту прав споживачів на території міста систематично проводиться активна роз’яснювальна робота через засоби масової інформації та на офіційному сайті міської ради щодо порядку впровадження торговельної діяльності в місті та шкідливих наслідків вживання харчової продукції, придбаної в місцях стихійної торгівлі; правил торгівлі та надання побутових послуг, інформація про підсумки роботи.