30.12.2024 16:09
Платник має право на повернення або перерахування на інший бюджетний рахунок помилкової або надмірної сплати коштів
Головне управління ДПС в Одеській області інформує, що у разі помилкової або надмірної сплати коштів, платник має право на повернення таких коштів, або перерахування їх на інший бюджетний рахунок відповідно до ст. 43 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Відповідно до ст.43 ПКУ та Порядку інформаційної взаємодії Державної податкової служби України, її територіальних органів, Державної казначейської служби України, місцевих фінансових органів у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені (далі - Порядок) затверджено наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2019 № 60 (із змінами і доповненнями), зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 08.04.2019 за №370/33341 (далі – Порядок) повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань, підлягають поверненню платнику, крім випадків наявності у такого платника податку податкового боргу.
Обов’язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов’язання та пені є подання платником податків заяви про таке повернення, поданої до територіального органу ДПС за місцем адміністрування (обліку) помилково та/або надміру сплаченої суми протягом 1095 днів від дня її виникнення.
Платник податків має можливість через «Електронний кабінет» за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через веб-портал ДПС подати Заяву в режимі «Введення звітності» приватної частини «Електронного кабінету» за формою : для юридичних осіб J1302002, для фізичних осіб – F1302002.
Після накладення платником електронного підпису, Заява надсилається до органу ДПС для опрацювання. Платнику формується квитанція №2 щодо отримання органом ДПС Заяви.
Оскільки у полі «Дата сплати до бюджету» Заяви вказується інформація щодо одного платіжного документа відповідно до якого була помилково або надміру сплачена сума грошових зобов’язань або пені, то з метою повернення таких сум за кількома платіжними документами, платник подає окремі Заяви за кожним платіжним документом.
Відповідно до вимог Порядку підрозділи територіального органу ДПС, що виконують функції з адміністрування відповідного податку, збору, платежу за місцем знаходження суб’єкта господарювання, визначають правомірність повернення сум грошових коштів, заявлених платником.
У разі, якщо за результатами розгляду заяви правомірність повернення коштів не встановлено, у строки, визначені Порядком, підрозділ територіального органу ДПС, готує та направляє платнику письмове повідомлення з відмовою у поверненні коштів із зазначенням причини такої відмови (п. 5 розділу III Порядку).
Гаряча лінія ДПС: 0800 501 007
Мобільний застосунок «Моя податкова»
Android https://play.google.com/store/apps/details?id=my.tax.gov.ua
Онлайн-навчання: https://tax.gov.ua/baneryi/onlayn-navchannya/
Для оперативної комунікації з інститутами громадянського суспільства в органах ДПС діють комунікаційні податкові платформи: https://t1p.de/aq4sp
Комунікаційна платформа Одещини: od.ikc@tax.gov.ua
Поділитись
Дізнайтеся також
30/12/2024
Щодо зміни ДПІ обслуговування платників
30/12/2024
До уваги платників податків!
19/12/2024
Особливості адміністрування податків
Усі новини